iPhone-problemer
Steg 1
Godta alle forespørslene fra nettsiden om å dele posisjonen din.
Steg 2
Sjekk at du ikke er i privat modus. Safari-adresselinjen skal være hvit eller grå. Dersom den er svart eller mørk må du: iOS17: Trykk på faner-knappen i nettleseren. Sveip til fanegruppe-knappen [antall] Faner, og trykk deretter på fanen du vil åpne.
iOS16 og eldre: Trykk på faner-knappen i nettleseren. Trykk på Privat for å vise Fanegrupper-listen. Trykk på [antall] faner , og trykk deretter på Ferdig.
Refresh siden. Gå til steg 3 dersom du fortsatt har problemer.
Steg 3
Gå til Innstillinger > Personvern og sikkerhet > Stedstjenester > Safari-nettsteder, og huk av for "Når appen er i bruk" og "Nøyaktig posisjon".
Refresh siden. Gå til steg 4 dersom du fortsatt har problemer.
Steg 4
Gå til Innstillinger > Generelt > Dato og Tid, og velg Still inn automatisk.
Refresh siden. Gå til steg 5 dersom du fortsatt har problemer.
Steg 5
Gå til Innstillinger > Skjermtid > Innhold og personvern > Del posisjonen min, og velg Tillat.
Refresh siden. Gå til steg 6 dersom du fortsatt har problemer.
Steg 6
Gå til Innstillinger > Mobilnett > Mobildatavalg, og skru AV Lav databruk.
Gå til Innstillinger > Batteri, og skru AV spareblussmodus.
Refresh siden. Gå til steg 7 dersom du fortsatt har problemer.
Steg 7
Gå til Innstillinger > Generelt > Overfør eller nullstill iPhone > Nullstill > Nullstill Sted og personvern.
Refresh siden. Gå til steg 8 dersom du fortsatt har problemer.
Steg 8
Oppdater Safari-appen ved å gå til App Store, trykk på profil-ikonet ditt, finn Safari i listen og oppdater appen.
Refresh siden. Gå til steg 9 dersom du fortsatt har problemer.
Steg 9
Ta en tvungen omstart av din iPhone ved å gjøre følgende:
iPhone 8 og nyere: 1) Trykk raskt på volum opp-knappen. 2) Trykk raskt på volum ned-knappen. 3) Trykk og hold inne sideknappen til Apple-logoen vises (ca. 10 sekunder).
iPhone 7: Trykk og hold inne både sideknappen og volum ned-knappen til Apple-logoen vises (ca. 10 sekunder).
iPhone 6 og eldre: Trykk og hold inne både Hjem-knappen og sideknappen eller den øverste knappen til Apple-logoen vises (ca. 10 sekunder).
Refresh siden. Gå til steg 10 dersom du fortsatt har problemer.
Steg 10
Gå til Innstillinger > Generelt > Oppdatering, og oppdater iOS til nyeste versjon.
Refresh siden. Dersom du fortsatt har problemer, så la en av de andre på laget skanne koden under, og se om det går bedre med deres mobil: Android-problemer
Steg 1
Godta alle forespørslene fra nettsiden om å dele posisjonen din.
Steg 2
Bruk nettleseren Chrome. Sjekk at du ikke er i inkognitomodus. Åpne nettsiden i en vanlig fane.
Refresh siden. Gå til steg 3 dersom du fortsatt har problemer.
Steg 3
Refresh siden. Gå til steg 4 dersom du fortsatt har problemer.
Steg 4
Ta en omstart av mobilen. Dersom du fortsatt har problemer så la en av de andre på laget skanne koden under, og se om det går bedre med deres mobil: